петак, 28. јун 2013.

Popravke Veš Mašina


Koji su to najčešći kvarovi koji se mogu desiti na veš mašini:

Kada se dijagnostikuju kvarovi važno je da se prvo provere pojedine stvari koje mogu biti banalne a prouzrokovale su kvar na veš mašini. Tu se pre svega misli na oštećene kablovske stopice kojima se napaja grejač električnom energijom. U velikom prelaznom otporu dolazi do zagrevanja kontakata grejača gde posle nekog vremena prestaju da funkcionišu kablovske stopice. Dešava se da oksidiraju  pocrne pa je neophodna njihova zamena.



Kako utvrditi kvar:

Ono što se najčešće dešava je da je mašina prestala da greje vodu i da problem može biti u grejaču. Uz pomoć unimera vrši se merenje otpornosti grejača na njegovim kontaktima. Ukoliko je konačna nastavlja se sa traženjem kvara jer drugi podatak govori o neispravnosti grejača.

Nastavak utvrđivanja kvara podrazumeva proveru mase da li probija na grejač. Postavi se jedan kraj unimera na uzemljenje a drugi na izvod grejača. Ispravnom grejaču otpornost je 220 kilooma. U konačnoj i manjoj vrednosti od one koja je predviđena ustanovljuje se neispravan grejač i obavlja njegova zamena. Grejač može da pregori i kada je jako mala količina vode u bubnju što usmerava ka tome da se proveri i ispravnost hidrostata.

U kratkom spoju kontakti su se zalepili u sigurnosnom releju koji je za rejač automatski spojen. I tu je neophodna provera ispravnosti.



Kvar na grejaču:

Kod ustanovljenog neispravnog grejača proveravaju se obavezno i naponi na kontaktima grejača. Prvo se pre svega pušta mašina u rad tj. pokreće ciklus pranja. U trenutku kada je programator stigao do momenta kada mašina staje i počinje sa grejanjem vode upotrebljava se unimer i mere naponi na kontaktima. U slučaju da napona nema a mašina nastavi sa radom odnosno programator pređe na sledeći program problem se treba tražiti u blokirnom releu. Ukoliko je programator prestao sa radom nastavlja se sa traženjem kvara u termostatu ili hidrostatu.



Ako je termostat ispravan obavezno se proverava hidrostat. On uz određenu količinu vode u mašini pomaže da se grejač uključi. Kontakte hidrostata treba prvo proveriti. Njegov rad zavisi od nivoa vode odnosno pritiska u bubnju. Za merenje otpornosti koristi se unimer.

Kada se završe sva merenja i provere i desi se da kvar i dalje nije utvrđen problem je možda u neispravnom programatoru. Pre nego se pristupi zameni programatora savetuje se da se proba sa par energičnijih okretanja pošto može da se desi da su perca zaglavljena a ona rastavljaju i sastavljaju kontakte. Ako ovo ne pomogne svakako se predlaže zamena kompletnog programatora. 

Izvor: 

http://www.elektricar.org/

http://www.majstorbeograd.com/Elektricar/Servis-i-popravka-ves-masine.html

http://www.scribd.com/doc/47092445/Kvarovi-kod-Ves-masina

Нема коментара:

Постави коментар